Bij- en nascholing

Verzorgende IG niveau 3

Verzorgende IG (niveau 3)

Werken en leren in de praktijk? Met onze BBL opleiding tot verzorgende kan het, zo kun je nog sneller met meer kennis mee draaien in het werkveld. Wil je nog in je huidige baan blijven werken naast de opleiding, dan kies je voor de 3e leerweg variant.

Altijd al in de zorg willen werken en liever één dagdeel in de week een opleiding volgen in plaats van meerdere dagen per week? Wij bieden de opleiding tot verzorgende aan.

Je kan werkzaam zijn binnen alle branches van de verpleging en verzorging: verpleeghuizen en thuiszorg (VT), gehandicaptenzorg (GHZ), geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en kraamzorg (KZ).

Omdat NIPA al jarenlang ervaring heeft in het opleiden van MBO zorgverleners horen wij vaak dat instellingen liever NIPA stagiairs en afgestudeerde heeft dan van andere opleiders.

Locatie

Ommelseweg 48, 5721 WV Asten

Duur

1,5 jaar

Studiebelasting

Tweewekelijkse lesdag van 6 uur + zelfstudie

Modules

8 + generieke onderdelen en keuzedelen

Afronding

Door Ministerie van OCW erkend MBO-diploma

Kosten

€ 6350,-

Beroepsgerichte en generieke vakken
Als Verzorgende IG krijg je te maken met zorgvragers met verschillende zorgvragen en met diverse achtergronden.

Hier vind je een globaal overzicht van de inhoud van de kerntaken, beroepsgerichte modules, generieke vakken en keuzedelen die aan bod komen tijdens de opleiding.

Beroepsgerichte deel
Het dossier Verzorgende is opgebouwd uit 2 zogenaamde Kerntaken, met 11 bijbehorende werkprocessen. Het kwalificatiedossier Verzorgende-IG kent geen profieldeel.

De kerntaken en werkprocessen:
B1-K1: Bieden van zorg en ondersteuning
B1-K1-W1: Onderkent de gezondheidstoestand op somatisch en psychosociaal gebied (Gezondheidsbevorderaar)
B1-K1-W2: Adviseert en instrueert over preventie (Gezondheidsbevorderaar)
B1-K1-W3: Draagt mede zorg voor het individuele plan van de zorgvrager (Zorgverlener)
B1-K1-W4: Voert zorg-/begeleidingsactiviteiten uit (Zorgverlener)
B1-K1-W5: Voert verpleegtechnische handelingen uit (Zorgverlener)
B1-K1-W6: Communiceert met de zorgvrager en het sociale netwerk (Communicator)
B1-K1-W7: Stemt de zorgverlening af met de zorgvrager en betrokkenen (Organisator)
B1-K1-W8: Reageert op onvoorziene en crisissituaties (Organisator)
B1-K2: Werken aan organisatie- en professiegebonden taken
B1-K2-W1: Zorgt voor professionele ontwikkeling (Reflectieve EBP professional)
B1-K2-W2: Werkt samen met andere beroepsgroepen in de keten (Samenwerkingspartner)
B1-K2-W3: Draagt bij aan goede kwaliteit van zorg (Professional en kwaliteitsbevorderaar)

Generieke onderdelen
Nederlands
Rekenen
Loopbaan en Burgerschap

Keuzedelen
Iedere MBO opleiding bestaat uit een basisdeel, generieke onderdelen en keuzedelen.
De keuzedelen zijn verdiepend en/of verbredend voor je beroep als verzorgende. De keuzedelen voer je deels in de BPV uit. Ze worden door de opleiding beoordeeld.
Je maakt een keuze uit één van de drie configuraties.

Benodigdheden

-Verplichte boekenlijst en materialen (zelf aan te schaffen)

Boekenlijst volgt nog

 

-Vaccinatie Hepatitis B

Voordat je de stage in gaat is het wenselijk dat je gevaccineerd bent tegen hepatitis B. Het vaccinatie traject neemt 6 maanden in beslag. De kosten voor deze vaccinatie zijn voor rekening van de student. Informeer bij je huisarts of GGD naar de mogelijkheden.

We adviseren om meteen bij aanmelding van de opleiding het vaccinatietraject in gang te zetten, zodat je tijdig beschermd bent.

-Wit jasje voor de praktijklessen

-Koptelefoon/Oordopjes met AUX aansluiting

-Laptop voor het uitwerken van opdrachten en doornemen van online modules

Let er op dat uw laptop over onderstaande beschikt:

  • Webcam en Microfoon
  • HDMI & USB aansluitingen
  • Draadloos netwerk
  • Microsoft Office pakket
  • Accuduur van minimaal 4 uur

 

Beroepsgerichte onderdelen
Kennismaken met de zorg
In deze module komt de volgende onderwerpen aan bod; geschiedenis van de zorg, financiering, beroepsethiek, patiëntveiligheid, zorg en technologie, branches en zorg, kennismaken met de doelgroep (ziekte en gezondheid, ontwikkelingsfasen, gedrag en gedragsproblemen en interculturele zorg).

Zorgverlening in de kraamzorg, VVT en thuiszorg
Als verzorgende kun je in verschillende branches gaan werken. Tijdens deze module is er aandacht voor de verschillende branches en de aandachtspunten en werkzaamheden die daarbij komen kijken.

Anatomie, Fysiologie en Pathologie (AFP)
Via deze vakken doe je kennis op van de bouw en het functioneren van het menselijk lichaam, en de belangrijkste ziekten met hun behandelwijze. Tevens worden enkele medische termen besproken. De anatomie, fysiologie en pathologie is voorbereidend op het uitvoeren van de basiszorg, het geven van instructie en de verpleegtechnische handelingen.

Individuele zorg en methodisch werken volgens plan
Om persoonlijk zorg te kunnen bieden is het belangrijk dat je voorschriften kunt toepassen en veranderingen kunt signaleren. In deze module komt verder aan bod; persoonlijke en uiterlijke verzorging, voeding en uitscheiding, mobiliteit, slapen en waken en bedrust, vitale functies, intimiteit en seksualiteit, aandachtspunten en het lichaam.

Regievoering en vakontwikkeling in de zorg
Communiceren is een belangrijk onderdeel van je beroep als verzorgende. In deze module besteden we aandacht aan het communicatie proces, het ontwikkelen van jezelf als zorgprofessional, de beroepshouding, communicatie met de zorgverlener en het samenwerken met collega’s. Verder komt het geven van voorlichting, advies en instructie aan bod. Wat is het en hoe pas je het toe ter bevordering van zelfmanagement.

Professioneel handelen, werken aan kwaliteit en deskundigheid
Hier komt het werken aan het bevorderen van de eigen deskundigheid aan bod en het samenwerken met andere beroepsgroepen. Verder wordt er aandacht besteed aan hoe kun je de kwaliteit van zorg verbeteren en de kwaliteit van de eigen werkzaamheden bewaken. Ook wordt de sociaal medische wetgeving besproken. Verder worden er verschillende onderwerpen behandeld, waaronder gezondheidsleer en medische ethiek. Kwaliteitszorg is erop gericht inzicht te verschaffen in het opzetten en onderhouden van een kwaliteitssysteem ten einde te komen tot kwaliteitsverbetering. Ook worden de diverse wetten behandeld waar je als Verzorgende mee te maken krijgt, denk hierbij aan de AVG, BIG en WGBO.

Verpleegtechnisch Handelen
Als verzorgende ga je in de branche waar je werkzaam in bent of in gaat werken diverse verpleegtechnische handelingen uitvoeren. Hieronder vind je de verpleegtechnische handelingen waaronder *voorbehouden handelingen waar tijdens de opleiding aandacht aan besteed wordt:
De volgende n (*) worden door de verzorgende-IG uitgevoerd:
medicijnen checken, registreren, distribueren, zo nodig controle op inname (volgens zorgplan);
– medicijnen toedienen: oraal, rectaal, vaginaal, via de huid, via de luchtwegen, via de slijmvliezen;
– verzorgen rode en gele wonden;
– zwachteltechnieken toepassen;
– verzamelen van monsters ten behoeve van diagnostiek (steriel en niet-steriel materiaal);
– eerste hulp (somatisch) verlenen bij: verwondingen, vergiftigingen, verstikking, verslikken, en bij ademstilstand en circulatiestilstand;
– een suprapubische katheter verzorgen;
– blaaskatheter en maagsonde observeren en controleren;
– blaasspoeling uitvoeren;
– lichaamstemperatuur beïnvloeden door middel van koude- of warmtebehandeling;
– subcutaan injecteren*;
– intramusculair injecteren*;
– insulinepen hanteren*.
Verpleegtechnische handelingen waaronder voorbehouden handelingen (*). Uit onderstaande lijst dient de verzorgende er vier aan te leren:
– katheteriseren van de blaas bij vrouwen en katheteriseren van de blaas bij mannen*;
– PEG-sondevoeding toedienen;
– verzorgen van zwarte wonden;
– zuurstof toedienen;
– toedienen van sondevoeding en voedingspomp bedienen;
– verzorgen van een stoma;
– tracheacanule en tracheastoma verzorgen;
– maagsonde verzorgen;
– blaaskatheter verzorgen.
Crisissituaties en onvoorziene situaties in de zorg
In deze module worden diverse crisissituaties besproken, denk hierbij aan crisissituaties die het gevolg zijn van gedragsproblemen, somatische problemen, grensoverschrijdend gedrag, calamiteiten en risicosignalering en preventie.

Nederlands, rekenen en Loopbaan & Burgerschap
Naast de ‘beroepsgerichte’ vakken moet je, voor het verkrijgen van je diploma, ook voldoen aan de algemene eisen die de overheid stelt voor de vakken Nederlands en Rekenen. Het niveau van Nederlands en Rekenen is door het ministerie bepaald op 2F,
De inhoud van deze onderdelen wordt zoveel mogelijk behandeld in de geroosterde lessen. Er wordt wel verwacht dat de student een startniveau bezit. Bij onvoldoende niveau of twijfel wordt vóór de start van de opleiding een test afgenomen. Als het niveau van deze vakken inderdaad onvoldoende is moet je zelf zorgen dat gedurende de opleiding het vereiste niveau behaald wordt.

Van de eindcijfers voor Nederlands en rekenen mag er één onvoldoende zijn (niet lager dan 5), het andere eindcijfer moet ten minste een 6 zijn.

Keuzedelen

Iedere MBO opleiding bestaat uit een basisdeel, generieke onderdelen en keuzedelen.
De keuzedelen zijn verdiepend en/of verbredend voor je beroep als instructeur. De keuzedelen voer je deels in de BPV uit. Ze worden door de opleiding beoordeeld.
Je maakt een keuze uit één van de volgende drie configuraties:

Configuratie 1.

K0262 ARBO, kwaliteitszorg en hulpverlening geschikt voor niveau 3
K00024 Diversiteit

Configuratie 2.

K0262 ARBO, kwaliteitszorg en hulpverlening geschikt voor niveau 3
K0517 Verdieping blijvend fit, veilig en gezond werken geschikt voor niveau 3 en 4
K0225 Inspelen op innovaties geschikt voor niveau 3

Configuratie 3.

K0262 ARBO, kwaliteitszorg en hulpverlening geschikt voor niveau 3
K0152 Expressief talent

Beroepspraktijkvorming BBL en 3e leerweg
Beroepspraktijkvorming (stage of leren/werken) voor de 1,5-jarige BBL en 3e leerweg opleiding. Een belangrijk onderdeel van de opleiding is de beroepspraktijkvorming (BPV). In de BPV ga je de opgedane kennis en vaardigheden in de praktijk brengen.

Beroepsbegeleidend leren (BBL)
Van het totaalaantal studiebelastingsuren van de opleiding (1275 sbu) wordt ca. 75% gerealiseerd in de beroepspraktijkvorming (938 sbu). De BPV (BBL) omvat 938 uur (inclusief 200 uur zelfstudie en uitwerken beroepspraktijkopdrachten).

3e leerweg
Van het totaalaantal studiebelastingsuren van de opleiding (1275 sbu) wordt ca. 45% gerealiseerd in de beroepspraktijkvorming (580 sbu).
De BPV (3e leerweg) omvat 580 uur exclusief 358 uur zelfstudie en uitwerken beroepspraktijkopdrachten.

Urenomvang per week
Je gaat minimaal 16 uur in de week stagelopen (3e Leerweg) of leren/werken (BBL)
Het verschil tussen de BBL en 3e leerweg opleiding is dat je bij de BBL meteen aan het werk gaat door middel van een leerwerkovereenkomst en bij de 3e leerweg opleiding ga je een half jaar na start van de opleiding stagelopen en krijg je een stagevergoeding en geen salaris. De lessen, lesdagen en examens zijn van beide varianten hetzelfde.

Aanmelden en kosten
Om toegelaten te worden tot de opleiding vragen we je om een informatiebijeenkomst bij te wonen en een motivatiebrief en cv in te sturen. deze laatste kunnen naar info@nipaopleidingen.nl

De kosten voor de 1,5-jarige Verzorgende-IG opleiding bedragen *€6350,- dit is inclusief lesgeld, studiebegeleiding, alle toetsen en examenlicentiekosten (exclusief kosten boeken). De kosten voor de zelf aan te schaffen boeken zijn ca. *€ 500,-
Het is ook mogelijk om de opleiding in termijnen te betalen
Dit gaat in 1 termijn van *€ 1.930,- en 17 termijnen van *€ 260,- vanaf de eerstvolgende maand na start.

Investering in je toekomst

De opleiding tot verzorgende heb je met het salaris van een beginnend verzorgende al binnen maximaal 4 maanden terugverdiend!

Vakanties regio Zuid 2024-2025

  • Voorjaarsvakantie 10 februari t/m 18 februari 2024
  • Meivakantie 29 april t/m 10 mei 2024
  • Zomervakantie 6 juli t/m 26 augustus 2024
  • Herfstvakantie 19 oktober 2024 tot 27 oktober 2024

 

  • Kerstvakantie 21 december 2024 t/m 5 januari 2025
  • Voorjaarsvakantie 3 maart t/m 7 maart 2025

LET OP: data zijn altijd onder voorbehoud.

Beroepsgerichte en generieke vakken
Als Verzorgende IG krijg je te maken met zorgvragers met verschillende zorgvragen en met diverse achtergronden.

Hier vind je een globaal overzicht van de inhoud van de kerntaken, beroepsgerichte modules, generieke vakken en keuzedelen die aan bod komen tijdens de opleiding.

Beroepsgerichte deel
Het dossier Verzorgende is opgebouwd uit 2 zogenaamde Kerntaken, met 11 bijbehorende werkprocessen. Het kwalificatiedossier Verzorgende-IG kent geen profieldeel.

De kerntaken en werkprocessen:
B1-K1: Bieden van zorg en ondersteuning
B1-K1-W1: Onderkent de gezondheidstoestand op somatisch en psychosociaal gebied (Gezondheidsbevorderaar)
B1-K1-W2: Adviseert en instrueert over preventie (Gezondheidsbevorderaar)
B1-K1-W3: Draagt mede zorg voor het individuele plan van de zorgvrager (Zorgverlener)
B1-K1-W4: Voert zorg-/begeleidingsactiviteiten uit (Zorgverlener)
B1-K1-W5: Voert verpleegtechnische handelingen uit (Zorgverlener)
B1-K1-W6: Communiceert met de zorgvrager en het sociale netwerk (Communicator)
B1-K1-W7: Stemt de zorgverlening af met de zorgvrager en betrokkenen (Organisator)
B1-K1-W8: Reageert op onvoorziene en crisissituaties (Organisator)
B1-K2: Werken aan organisatie- en professiegebonden taken
B1-K2-W1: Zorgt voor professionele ontwikkeling (Reflectieve EBP professional)
B1-K2-W2: Werkt samen met andere beroepsgroepen in de keten (Samenwerkingspartner)
B1-K2-W3: Draagt bij aan goede kwaliteit van zorg (Professional en kwaliteitsbevorderaar)

Generieke onderdelen
Nederlands
Rekenen
Loopbaan en Burgerschap

Keuzedelen
Iedere MBO opleiding bestaat uit een basisdeel, generieke onderdelen en keuzedelen.
De keuzedelen zijn verdiepend en/of verbredend voor je beroep als verzorgende. De keuzedelen voer je deels in de BPV uit. Ze worden door de opleiding beoordeeld.
Je maakt een keuze uit één van de drie configuraties.

Benodigdheden

-Verplichte boekenlijst en materialen (zelf aan te schaffen)

Boekenlijst volgt nog

 

-Vaccinatie Hepatitis B

Voordat je de stage in gaat is het wenselijk dat je gevaccineerd bent tegen hepatitis B. Het vaccinatie traject neemt 6 maanden in beslag. De kosten voor deze vaccinatie zijn voor rekening van de student. Informeer bij je huisarts of GGD naar de mogelijkheden.

We adviseren om meteen bij aanmelding van de opleiding het vaccinatietraject in gang te zetten, zodat je tijdig beschermd bent.

-Wit jasje voor de praktijklessen

-Koptelefoon/Oordopjes met AUX aansluiting

-Laptop voor het uitwerken van opdrachten en doornemen van online modules

Let er op dat uw laptop over onderstaande beschikt:

  • Webcam en Microfoon
  • HDMI & USB aansluitingen
  • Draadloos netwerk
  • Microsoft Office pakket
  • Accuduur van minimaal 4 uur

 

Beroepsgerichte onderdelen
Kennismaken met de zorg
In deze module komt de volgende onderwerpen aan bod; geschiedenis van de zorg, financiering, beroepsethiek, patiëntveiligheid, zorg en technologie, branches en zorg, kennismaken met de doelgroep (ziekte en gezondheid, ontwikkelingsfasen, gedrag en gedragsproblemen en interculturele zorg).

Zorgverlening in de kraamzorg, VVT en thuiszorg
Als verzorgende kun je in verschillende branches gaan werken. Tijdens deze module is er aandacht voor de verschillende branches en de aandachtspunten en werkzaamheden die daarbij komen kijken.

Anatomie, Fysiologie en Pathologie (AFP)
Via deze vakken doe je kennis op van de bouw en het functioneren van het menselijk lichaam, en de belangrijkste ziekten met hun behandelwijze. Tevens worden enkele medische termen besproken. De anatomie, fysiologie en pathologie is voorbereidend op het uitvoeren van de basiszorg, het geven van instructie en de verpleegtechnische handelingen.

Individuele zorg en methodisch werken volgens plan
Om persoonlijk zorg te kunnen bieden is het belangrijk dat je voorschriften kunt toepassen en veranderingen kunt signaleren. In deze module komt verder aan bod; persoonlijke en uiterlijke verzorging, voeding en uitscheiding, mobiliteit, slapen en waken en bedrust, vitale functies, intimiteit en seksualiteit, aandachtspunten en het lichaam.

Regievoering en vakontwikkeling in de zorg
Communiceren is een belangrijk onderdeel van je beroep als verzorgende. In deze module besteden we aandacht aan het communicatie proces, het ontwikkelen van jezelf als zorgprofessional, de beroepshouding, communicatie met de zorgverlener en het samenwerken met collega’s. Verder komt het geven van voorlichting, advies en instructie aan bod. Wat is het en hoe pas je het toe ter bevordering van zelfmanagement.

Professioneel handelen, werken aan kwaliteit en deskundigheid
Hier komt het werken aan het bevorderen van de eigen deskundigheid aan bod en het samenwerken met andere beroepsgroepen. Verder wordt er aandacht besteed aan hoe kun je de kwaliteit van zorg verbeteren en de kwaliteit van de eigen werkzaamheden bewaken. Ook wordt de sociaal medische wetgeving besproken. Verder worden er verschillende onderwerpen behandeld, waaronder gezondheidsleer en medische ethiek. Kwaliteitszorg is erop gericht inzicht te verschaffen in het opzetten en onderhouden van een kwaliteitssysteem ten einde te komen tot kwaliteitsverbetering. Ook worden de diverse wetten behandeld waar je als Verzorgende mee te maken krijgt, denk hierbij aan de AVG, BIG en WGBO.

Verpleegtechnisch Handelen
Als verzorgende ga je in de branche waar je werkzaam in bent of in gaat werken diverse verpleegtechnische handelingen uitvoeren. Hieronder vind je de verpleegtechnische handelingen waaronder *voorbehouden handelingen waar tijdens de opleiding aandacht aan besteed wordt:
De volgende n (*) worden door de verzorgende-IG uitgevoerd:
medicijnen checken, registreren, distribueren, zo nodig controle op inname (volgens zorgplan);
– medicijnen toedienen: oraal, rectaal, vaginaal, via de huid, via de luchtwegen, via de slijmvliezen;
– verzorgen rode en gele wonden;
– zwachteltechnieken toepassen;
– verzamelen van monsters ten behoeve van diagnostiek (steriel en niet-steriel materiaal);
– eerste hulp (somatisch) verlenen bij: verwondingen, vergiftigingen, verstikking, verslikken, en bij ademstilstand en circulatiestilstand;
– een suprapubische katheter verzorgen;
– blaaskatheter en maagsonde observeren en controleren;
– blaasspoeling uitvoeren;
– lichaamstemperatuur beïnvloeden door middel van koude- of warmtebehandeling;
– subcutaan injecteren*;
– intramusculair injecteren*;
– insulinepen hanteren*.
Verpleegtechnische handelingen waaronder voorbehouden handelingen (*). Uit onderstaande lijst dient de verzorgende er vier aan te leren:
– katheteriseren van de blaas bij vrouwen en katheteriseren van de blaas bij mannen*;
– PEG-sondevoeding toedienen;
– verzorgen van zwarte wonden;
– zuurstof toedienen;
– toedienen van sondevoeding en voedingspomp bedienen;
– verzorgen van een stoma;
– tracheacanule en tracheastoma verzorgen;
– maagsonde verzorgen;
– blaaskatheter verzorgen.
Crisissituaties en onvoorziene situaties in de zorg
In deze module worden diverse crisissituaties besproken, denk hierbij aan crisissituaties die het gevolg zijn van gedragsproblemen, somatische problemen, grensoverschrijdend gedrag, calamiteiten en risicosignalering en preventie.

Nederlands, rekenen en Loopbaan & Burgerschap
Naast de ‘beroepsgerichte’ vakken moet je, voor het verkrijgen van je diploma, ook voldoen aan de algemene eisen die de overheid stelt voor de vakken Nederlands en Rekenen. Het niveau van Nederlands en Rekenen is door het ministerie bepaald op 2F,
De inhoud van deze onderdelen wordt zoveel mogelijk behandeld in de geroosterde lessen. Er wordt wel verwacht dat de student een startniveau bezit. Bij onvoldoende niveau of twijfel wordt vóór de start van de opleiding een test afgenomen. Als het niveau van deze vakken inderdaad onvoldoende is moet je zelf zorgen dat gedurende de opleiding het vereiste niveau behaald wordt.

Van de eindcijfers voor Nederlands en rekenen mag er één onvoldoende zijn (niet lager dan 5), het andere eindcijfer moet ten minste een 6 zijn.

Keuzedelen

Iedere MBO opleiding bestaat uit een basisdeel, generieke onderdelen en keuzedelen.
De keuzedelen zijn verdiepend en/of verbredend voor je beroep als instructeur. De keuzedelen voer je deels in de BPV uit. Ze worden door de opleiding beoordeeld.
Je maakt een keuze uit één van de volgende drie configuraties:

Configuratie 1.

K0262 ARBO, kwaliteitszorg en hulpverlening geschikt voor niveau 3
K00024 Diversiteit

Configuratie 2.

K0262 ARBO, kwaliteitszorg en hulpverlening geschikt voor niveau 3
K0517 Verdieping blijvend fit, veilig en gezond werken geschikt voor niveau 3 en 4
K0225 Inspelen op innovaties geschikt voor niveau 3

Configuratie 3.

K0262 ARBO, kwaliteitszorg en hulpverlening geschikt voor niveau 3
K0152 Expressief talent

Beroepspraktijkvorming BBL en 3e leerweg
Beroepspraktijkvorming (stage of leren/werken) voor de 1,5-jarige BBL en 3e leerweg opleiding. Een belangrijk onderdeel van de opleiding is de beroepspraktijkvorming (BPV). In de BPV ga je de opgedane kennis en vaardigheden in de praktijk brengen.

Beroepsbegeleidend leren (BBL)
Van het totaalaantal studiebelastingsuren van de opleiding (1275 sbu) wordt ca. 75% gerealiseerd in de beroepspraktijkvorming (938 sbu). De BPV (BBL) omvat 938 uur (inclusief 200 uur zelfstudie en uitwerken beroepspraktijkopdrachten).

3e leerweg
Van het totaalaantal studiebelastingsuren van de opleiding (1275 sbu) wordt ca. 45% gerealiseerd in de beroepspraktijkvorming (580 sbu).
De BPV (3e leerweg) omvat 580 uur exclusief 358 uur zelfstudie en uitwerken beroepspraktijkopdrachten.

Urenomvang per week
Je gaat minimaal 16 uur in de week stagelopen (3e Leerweg) of leren/werken (BBL)
Het verschil tussen de BBL en 3e leerweg opleiding is dat je bij de BBL meteen aan het werk gaat door middel van een leerwerkovereenkomst en bij de 3e leerweg opleiding ga je een half jaar na start van de opleiding stagelopen en krijg je een stagevergoeding en geen salaris. De lessen, lesdagen en examens zijn van beide varianten hetzelfde.

Aanmelden en kosten
Om toegelaten te worden tot de opleiding vragen we je om een informatiebijeenkomst bij te wonen en een motivatiebrief en cv in te sturen. deze laatste kunnen naar info@nipaopleidingen.nl

De kosten voor de 1,5-jarige Verzorgende-IG opleiding bedragen *€6350,- dit is inclusief lesgeld, studiebegeleiding, alle toetsen en examenlicentiekosten (exclusief kosten boeken). De kosten voor de zelf aan te schaffen boeken zijn ca. *€ 500,-
Het is ook mogelijk om de opleiding in termijnen te betalen
Dit gaat in 1 termijn van *€ 1.930,- en 17 termijnen van *€ 260,- vanaf de eerstvolgende maand na start.

Investering in je toekomst

De opleiding tot verzorgende heb je met het salaris van een beginnend verzorgende al binnen maximaal 4 maanden terugverdiend!

Vakanties regio Zuid 2024-2025

  • Voorjaarsvakantie 10 februari t/m 18 februari 2024
  • Meivakantie 29 april t/m 10 mei 2024
  • Zomervakantie 6 juli t/m 26 augustus 2024
  • Herfstvakantie 19 oktober 2024 tot 27 oktober 2024

 

  • Kerstvakantie 21 december 2024 t/m 5 januari 2025
  • Voorjaarsvakantie 3 maart t/m 7 maart 2025

LET OP: data zijn altijd onder voorbehoud.

Startdata

28 augustus 2024

Minimaal 12 en maximaal 18 deelnemers
  • Tweewekelijkse lesdag is woensdag van 9.00 uur tot 15.30 uur

Beroepsbeschrijving Verzorgende

Als verzorgende-IG werk je in zorg en welzijn met een verscheidenheid aan zorgvragers en situaties.

Je kan werkzaam zijn binnen alle branches van de verpleging en verzorging: verpleeghuizen en thuiszorg (VT), gehandicaptenzorg (GHZ), geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en kraamzorg (KZ).

De verzorgende-IG zorgt voor de benodigde zorg en ondersteuning in situaties waarin de zorgvrager professionele zorg nodig heeft en/of geen eigen regie meer kan voeren. De zorg en ondersteuning is gericht op de wensen van de zorgvrager waarbij preventie, herstel, behoud en het bevorderen van het functioneren centraal staat.

De werkzaamheden van de verzorgende-IG variëren van mede zorg dragen voor het individuele plan van de zorgvrager en het adviseren en instrueren over preventie tot het uitvoeren van zorg- /begeleidingsactiviteiten en verpleegtechnische handelingen.

 

Waarom kiezen voor NIPA opleidingen?

Meer dan 95% slagings­percentage

Waarvan de meerderheid al voor het einde van de opleiding een baan heeft.

75 jaar ervaring in het opleiden

NIPA leidt al sinds 1948 dokters­assistenten op.

Persoonlijke begeleiding

Wij bieden de begeleiding die jij nodig hebt om je diploma te behalen.

Een erkend MBO niveau 4 diploma

NIPA leidt op voor een diploma door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Docenten met praktijkervaring

Onze docenten zijn dagelijks werkzaam in de praktijk of hebben recente praktijkervaring.

Niet alleen opleiding tot doktersassistent

Wij verzorgen ook diverse nascholingen, trainingen en e-learning modules.

Meer over NIPA

Zij gingen je al
voor bij NIPA

Interesse in onze opleiding of trainingen?

Of heeft u een vraag of opmerking? Neem dan vrijblijvend telefonisch of via de mail contact met ons op voor meer informatie.

"*" geeft vereiste velden aan